madeleinepettersson.blogg.se

Lite "julledighet"

Kategori: Allmänt

Ja det är väl en bristvara kan man väl säga men får i alla fall ett par dagar nu runt jul och nyår! Gillar att ha mycket att göra så detta passar mig bra, blir uttråkad med för mycket ledighet!
Ska dock bli skönt att få spendera mycket tid i stallet och putsa upp och ta hand om alla mina grejer och pussa på min sköna böna utan att veta att massa plugg och annat väntar på mig! Armania och jag har haft en mindre svacka nu på ett par veckor men nu börjar det äntligen att lossa igen och det är så skönt!
Det har hänt rätt mycket under de senaste veckorna och orkar inte riktigt dra allt men kan dela med mig utav godbitarna i alla fall!
Har varit mycket plugg det senaste och två utav tre tentor är avklarade så det jag har att göra nu fram till den 14 januari är att plugga på mekanik tentan och göra klart sista inlämningen i CADen. Sen den 18 Januari så dra nästa del utav äventyret igång! Denna våren kommer dock att bli den stressigaste på länge, men det är mycket att se fram emot. Den 7;e Januari så har jag fått ett nytt jobb, på samma ställe men en minst sagt mycket roligar position. Ska få hjälpa till med olika projekt! Ska bli super kul och väldigt utmanande, tjänsten är på en halvtid.
Det kommer bli en tuff vår att balansera 100% studier 50 % och en häst på det, men det kommer det att vara värt. I tvåan så kommer det dock att bli mycket lättare då kurserna är längre och vi har mer egna projekt.
Så det är mycket som kommer stå på schemat och min planering kommer att behöva vara minst sagt minustiö, men är det något jag kan så är det att planera min tid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: