madeleinepettersson.blogg.se

Härlig start på helgen!

Kategori: Allmänt

Ja det har det varit minst sagt, dagen igår började med CAD och det är alltid lika roligt. Satt med en kille som heter Alexander och vi började prata om inflyttningsfest på studenboendena nästa helg. Så nästa helg så är det inflyttningsfest där, både fredagen och lördagen. Jag ska fixa lappar till båda husen både till övre plan och undre plan där vi bjuder in de som bor i husen. Tror det kan bli riktigt roligt, blir troligtvis en sväng till harrys också där senare på kvällen!
Efter föreläsning och allt det där så stack jag hem och åt och städade hela lägenheten och packade ihop det som skulle med hem över helgen, eftersom jag har stalljouren i helgen så tänkte jag att det är lika bra att vara hemma och få lite mamma och pappa vård samtidigt!
När jag släpat ut allt till bilen så åkte jag till Jönköping och shoppade lite på Charlies häst och hund till lilla hästen ( och ja lite till mig med). Tyckte vi förtjänade det nu, sen så åkte jag ner till stallet och fixade allt och sen hem för fredags mys, det klassiska stod på listan tacos och lite chips och mys med ljus framför TV;n En grym Fredag måste jag säga!
Idag började dagen med att kliva upp klockan 05.50 för att släppa ut hästarna vid klockan 7, så himla mysigt att komma ut dit när det är lite kyligt i luften och det är helt tyst och fridfullt. Finns inget bättre, och så fort man kliver in i stallet så möts man av alla hästarna mullrar lite och hälsar en godmorgon, så himla bra start!
Jag fixade i alla fall med allt, jag mockade spånade upp ordentligt fixade maten och vattnet och ställde i ordning inför hösten/ vintern med alla täckena och kollade igenom lite. Så nu väntar jag på att mamma ska få tid och klippa håret lite på mig och sen så vill jag bli av med min hemska utväxt så ska kanske våga ge mig på att fixadet med, men nu är jag sugen på en lite mörkare färg, eftersom jag är mörk i från början.
Måste även plugga lite matte idag.
Senare ikväll så väntas insläpp och ridning av lilla hästen, får se hur det går med en stukad fot men kliar så i fingrarna nu så nu kan jag inte hålla mig längre så blir en barbacka tur på åkrarna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: