madeleinepettersson.blogg.se

3;e veckan

Kategori: Allmänt

Nu har jag påbörjat vecka 3 i skolan och det känns fortfarande bra! Hänger med bra i skolan och jag tycker det är roligt! 
Denna hösten kommer att bli tuff men det kommer den att vara värd, jag får kämpa mig igenom den första hösten och troligtvis de andra 1,5 åren också men det kommer det att vara värt. Detta är det jag vill jobba med, detta är något jag tycker är kul och då är det värt att kämpa, det är bara att kriga sig igenom. Känns som att det mesta faller på plats och det gör det alltid bara man är villig att jobba för det! 
Armania trivs men vi har haft en liten svacka nu på 1,5 veckor men idag så kändes hon riktigt bra. Vi har äntligen bytt försäkring och den gäller, veterinären kommer nästa vecka och ska grundvaccinera för botulism och kolla hennes tänder så att allt står rätt stilla där. Hon har varit lite småtjafsig senaste tiden så vill kolla så att det inte är fel på bettet jag använder eller hennes tänder. 
Annars så trivs jag grymt bra här i Värnamo och mina klasskompisar, känns inte som att jag är ensam tjej i klassen alla tillför något till klassen. Visst finns det de som är lite mer tillbaka dragna men vi ska gå ihop i 2 år så någongång kommer de att känna sig bekväma och kliva fram. 
Till helgen så ska jag och Vicky jobba, på lördag och söndag, pengar är alltid bra och väldigt välkomna! Skönt att vi inte ha så mycket lektioner denna veckan då kan jag fokusera på att få undan plugget till helgen och fokusera på Armania. 
Nästa helg så ska vi till Göteborg på studiebesök på Volvo men jobbet och det ska också bli väldigt intressant, då får vi dessutom träffa några som jobbar i norge på Blowtech GP där.
Har väldigt mycket att se framemot och mycket som är roligt, men visst kommer det motgångar också men dem får man kriga sig förbi och med en familj som älskar en och som jag älskar och de är dessutom väldigt kloka! Då tar man igenom sig det mesta!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: