madeleinepettersson.blogg.se

En stukad fot och en massa roligheter!

Kategori: Allmänt

Ja som rubriken lyder så har jag stukat foten och det rejällt! Ja det kunde inte komma en sämre tidpunkt för det, men passar det någonsin in att stuka foten? Det var så typsikt eftersom vi skulle i väg med jobbet till Göteborg på Fredag och detta hände i Torsdags kväll/natt! Dagen/ kvällen blev ändå väldigt lyckad tack vare otroligt snälla arbetskollegor. Fick hjälp med näst intill allt den dagen, det var en väldigt rolig och intressant dag och kvällen. Allt var väldigt trevligt och vi skrattade i princip hela dagen! 
Själva Volvo fabriken var så häftigt att se, allt var så stort och allt var i princip automatiserat, eller inte allt men utan robotarna så hade det ju såklart tagit mycket längre tid med allt. På en enda line var de 9-10 personer vilket vi är på ett skift och så kan man ju tänka sig att de har mycket fler stationer än vad vi har. Men om inte jag minns fel så hade de just nu mellan 4000-5000 anställda idag! 
Sen på kvällen, så fick vi lite tid att fräscha upp oss och mellan 6 och 8 så var det dags för konferans och då hade de hyrt in en kille vid namn Thomas Kahn, grym kille må jag säga och väldigt rolig och inspirerande! Han var där och pratade om mål och att det är viktigt att komma ihåg varför man gör vissa saker, väldigt motiverande! 
När han pratat klar så var det dags för mat, vilket var mycket gott och sen var det fri hopp och lek som de uttryckte sig! Så då blev det drinkar i hotelbaren och sen gick jag och de jag delade hotelrum med upp och lade oss vid halv 1. 
Morgonen efter så var det frukost som gällde och ja behöver jag säga något? Hotellfrukost är alltid gott, vilket det var även denna gång och sen gick bussen hem vid kl 10. En väldigt bra och rolig resa! 
Sen när jag kom hem var det plugg som gällde och på kvällen så hängde jag med klasskompisar. På söndagen kom mamma och pappa från stockholm och hjälpte mig att handla mat och städa! 
Nu är det ny vecka och nya tag som gäller, matte stod på schemat idag och även göra klar för redovisningen imon! 
Då kanske ni undrar vad Armania gör nu då när jag har vart klantig och skadat mig, det är så typiskt när allt gick så bra med henne! Hon vilar nu tills jag blir bra igen och jag har grymma stallkamrater och en otroligt snäll pappa som hjälper mig!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: