madeleinepettersson.blogg.se

Motivation och något att skriva om...

Kategori: Allmänt

Nu är det ett tag sen jag skrev igen, skriver lite sporadiskt. Jag tror jag har hittat motivationen igen plus något att skriva om, nämligen Armania. De senaste veckorna har invovlerat ett stall byte, vilket var otroligt bra, hon trivs grymt bra och hennes koskräck har blivit mycket bättre, vilket jag aldrig trodde att den skulle bli. Nu kan hon gå jämte en flock kor, inte i samma hage men i hagen mitt emot går det bra, vilket är allt jag begär av henne just nu. 
Vi har även haft ute equiterapeuten, som har gått igenom henne och konstaterat att hon har en stor muskelbristning i vänster boge och en liten i höger och även ärrbildning på det, detta är inte bra men det är under behandlig och jag masserar henne ungefär tre dagar i veckan men dr Schaettes liniment, vilket jag måste säga är en skänk från ovan! 
När det kommer till ridningen så bara skrittar vi och travar eftersom för det första så är hon under igång sätting och för det andra så lär jag mig fortfarande vart knapparna på henne sitter. Sen tycker jag det är viktigt att hon är lugn, avslappnad och mjuk, så just nu ligger fokus på att få henne mjuk och att vi lär känna varandra.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: