madeleinepettersson.blogg.se

Skolstart!

Kategori: Allmänt

I går började skolan! Inte dröm starten för mig kanske, vaknade med feber, snuva, ont i halsen och mör i hela kroppen. Men eftersom jag bara hade en lektion och den började klockan 14.20 så släpade jag mig dit och genomled den. Idag mår jag mycket bättre och har haft 2 lektioner. En på morgonen och en nu på kvällen.(fick sluta tidigare på båda, så synd att klaga)
Igår sov jag mest, men idag har jag varit och handlat vilket är en historia i sig själv!
Camilla (en dansk tjej som bor i mitt hus) lurade i väg mig och min roomie på ett äventyr till whole foods. Hon sa hela tiden att det är inte så långt max 5 km (vilket inte är så långt på cykel) men slutade med att vi cyklade 10 km innan vi hittade det de. Vi hade fått höra att det va himla bra och stort med mera, men OJ så fel vi hade! Dyrt hade inte allt vi ville ha men frukten och det va billigt så vi köpte en del ändå. Sen insåg vi att det blev för långt att cykla hem med allt så vi beslöt oss för att ta bussen, men alla fick ta varsin buss eftersom vi skulle ha med cyklarna hem igen. Sagt och gjort kommer fram till downtown SB igen kliver av bussen varpå busschaffören skriker på mig för att jag ska fälla upp cyckel stöd grejen, vilket såklart jag inte fattar -.- kommer fram en jätte gullig tjej och hjälper mig iaf! Sen ska jag och Michelle gå över övergångsstället och DÄR går min mattkasse sönder! Går förbi en killa och han hjälper mig med allt! (TACK OCH LOV) jag springer över och vi cyklar hem, lagar mat och drar till skolan! Hoppas på att morgondagen blir bättre. Nu väntar 1 kapitel på mig som jag måste läsa.
Har tyvärr inga bilder på dagen så ni får klara er ändå ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: