madeleinepettersson.blogg.se

Mycket har hänt!

Kategori: Allmänt

Oj oj oj vad det har hänt mycket på kort tid som jag inte har berättat! Förra helgen så fyllde min roomie år så vi firade henne på lördagen med glass på sängen på morgonen och sjöng för henne och sen gick vi å zoo och på kvällen lagade vi mat till henne och vi hade även bakat en tårta, och så drack vi vin och hade det trevligt! 
Veckan efter det hände det inte så mycket hade 2 midterm och lite så. Gjorde även pumpor med Camilla!
Denna helgen var det ju Halloween! Så det va fest i torsdags, där man va "tvungen" Att klä ut sig! Jag va en 40 tals gangster! Vi bestämde oss för att dra ut till IV och festa till det, eftersom man har hört att det ska vara så himla grymt, men vilken besvikelse det va! Eller asså det va ju kul och så men det va inte så mycket folk som man hade tänkt sig att det skulle va, man hade även hört att poliserna skulle vara överallt men det va de inte, såklart att det var många men de gjorde inte så mycket om man inte va jätte full. Jag klarade mig ialla fall i från att bli tagen! Det va även kul att se hur amerikaner firar halloween, de gör det mer än svenskar i alla fall, var ungar överallt och de kom och knackade på och gjorde bus eller godis och alla var utklädda. Eftersom ingen var hemma hos oss så stog inte min pumpa säkert utan den blev tagen ocg utbytt mot en annan! och så hade ungarna även lyckats stänga av vår el så vi hade ingen varm vatten dagen efter!
På fredagen hade killarna på San Pascal gjort ett fantastiskt jobb med att ordna fest! De hade hyrt en hoppborg som va grymt stor, de hade hyrt en popcorn maskin och även fixat öl. Det va en grymt rolig kväll. Vi började runt 3-4 och höll på långt in på natten. Det va massa folk, lekar och ja bara allmänt jätte kul hade vi, och alla var så klart utklädda. Jag va en on fe! ;) 
På lördagen va det meningen att jag skulle gå ut men jag orkade inte. Jag gick bort till San Pascal och va med en stund sen gick jag hem vid halv 10 och duschade, poppade popcorn och kollade på film tills jag somnade. En rätt skön kväll faktiskt.
Igår så var jag faktiskt rätt produktiv, vaknade vid 9 och då drog jag och Hanna och käkade frukost, efter det så åkte vi och storhandlade, skypade med föräldrarna, städade huset, tvättade min tvätt, bytte lakan och bokade även mina biljetter hem till Sverige så nu blir det New York innan jag sätter mig på planet och lämnar USA bakom mig. Sen så bestämde jag och Hanna oss för att gå ut och äta (båda va för lata för att laga mat) och titta på bio. Filmen Carrie blev det, en helt okej film, inte så värst bra men skådespelarna va grymma faktiskt. Ja det va det som hade hänt, denna veckan så blir det plug och så avslutar jag den i Los Angeles med en konsert med Avicii! Och sen shopping i Santa monica på söndagen, en grym helg har jag alltså framför mig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: